آموزش ثبت نام در سايت نيک دات آي آر Print

  • 157

1) به وبسایت پژوهشگاه دانش های بنیادین (ایرنیک) به آدرس http://nic.ir مراجعه کنید.

2) دکمه ساختن شناسه کاربری موجود در منو سمت چپ بالای صفحه، را برگزینید.

 

3) نوع شناسه را متناسب با شرایط خود و موارد اعلام شده در ذیل، با انتخاب دکمه تکمیل فرم و دریافت شناسه برگزینید.

. شخص حقیقی: صاحبان این نوع شناسه فقط می توانند به عنوان صاحب امتیاز برای دامنه‌های ( .ایران ، ir ، .id.ir ) معرفی شوند.

. شرکت، مؤسسه یا نهاد غیردولتی: تمامی شرکت‌ها (اعم از مسولیت محدود، سهامی عام و …)، موسسات، انجمن‌ها، نشریات و روزنامه‌ها و کلیه اشخاص حقوقی که در اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیر تجاری، اتحادیه صنفی یا سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به ثبت رسید‌ه‌اند و شماره ثبتی دارند.

صاحبان این نوع شناسه فقط می توانند به عنوان صاحب امتیاز برای دامنه‌های ( .ایران ، ir ، .co.ir ، .org.ir ، .net.ir ) معرفی شوند.

. وزارتخانه، سازمان یا شرکت دولتی: تمامی سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها و موسسات وابسته به قوای سه‌گانه.

صاحبان این نوع شناسه فقط می توانند به عنوان صاحب امتیاز برای دامنه‌های ( .ایران ، ir ، .gov.ir ، .co.ir ) معرفی شوند.

. مرکز آموزشی و پژوهشی: تمامی سازمان‌ها و مراکز تحقیقاتی، آموزشی، دانشگاهی، مدارس و کلیه اشخاص حقوقی که از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجوز دارند.

صاحبان این نوع شناسه فقط می توانند به عنوان صاحب امتیاز برای دامنه‌های ( .ایران ، ir ، .sch.ir ، .ac.ir ، .org.ir ) معرفی شوند.

. شناسه‌ی محدود: صاحبان این نوع شناسه می‌توانند درکنار درخواست برای ثبت دامنه، به عنوان رابط مالی و فنی دامنه‌ها قرارگیرند. اشخاص حقیقی که در نظر دارند تنها برای دیگران دامنه ثبت کنند یا تنها به عنوان رابط فنی و مالی دامنه‌ها معرفی شوند می‌توانند با وارد کردن حداقل اطلاعات، شناسه دریافت کنند.

 

4) نام، نام خانوادگی، کد ملی، آدرس پستی و همینطور پست الکترونیک خود را مطابق با موارد اعلام شده در پایین هر فیلد، وارد نمایید.

5) در آخرین بخش فرم_حریم خصوصی، رابط های مجاز_ گزینه آزاد برای نمایندگان فروش را برگزینید.

 

6) دکمه بازنگری انتخاب شود.

7) در این بخش نسبت به مطالعه اطلاعات وارد شده در مرحله قبل اقدام نمایید، چنانچه صحیح بود، نسبت به تایید موارد ذکر شده در پایین صفحه که توسط ایرنیک اعلام شده است، با وارد کردن نام کامل خود و همینطور کد امنیتی، اقدام نمایید.

8) در این مرحله شناسه کاربری نمایان خواهد شد. همچنین سایر مراحل به ایمیل شما ارسال خواهند شد. لذا بایستی به ایمیل خود مراجعه کنید سپس مطابق با موارد اعلام شده در آن عمل نمایید.

 

 

 

 

نکات قابل توجه:

شما می‌بایست هرچه سریعتر با استفاده از شناسه کاربری و رمز عبور ارسال شده به ایمیل خود، به حساب کاربری ایجاد شده وارد شوید و رمز عبور را تغییر دهید، در غیر اینصورت حساب کاربری شما پس از گذشت 7 روز حذف خواهد شد.


Byla tato odpověď nápomocná?

<< Zpět