آموزش فعال سازی remote nvda مخصوص نابینایان Print

  • remote nvda
  • 9

 روش فعالسازی کنترل از راه دور (remote nvda) مخصوص نابینایان

با سلام. همانطور که میدانید ویژگی Remote Desktop Connection یک ویژگی خوب است که توسط شرکت مایکروسافت بر روی کلیه سیستم عامل های ویندز نصب شده است. این ویژگی به ما این امکان را میدهد که بتوانیم سیستم های شرکتی، و سرور را مدیریت کنیم. و به یک کامپیوتر از طریق اینترنت متصل شویم  و همانند یک کامپیوتر واقعی با آن کار کنیم، فایل انتقال دهیم، و کار هایی از این دسته.

remote nvda. افزونه ای است که با امکانات کمتری نسبت به Remote Desktop Connection میتواند در مدیریت سرور های مجازی، و سایر سیستم هایی که نرم افزار nvda بر روی آن نصب شده باشد به ما کمک کند.

سیستم مورد نیاز. ویندوز هفت نسخه 32 بیت یا 64 بیت، (و همچنین سایر نسخه های ویندوز سرور 2008 - 2012 - 2016 - 2019) و سایر ویندوز های شرکت مایکروسافت. چه نسخه سرور و چه نسخه عادی.

نصب کامل نرم افزار صفحه خوان nvda بر روی سیستم، و نصب افزونه nvda remote.

سعی کنید از آخرین نسخه ی نرم افزار nvda و آخرین نسخه ی افزونه remote استفاده کنید.

سؤالی که برای کاربران پیش می آید این است که منوی نرم افزار nvda حتما باید انگلیسی باشد؟ خیر. شما میتوانید با منوی کاملا فارسی این نرم افزار نیز با این افزونه کار کنید.

روش نصب و فعالسازی افزونه کنترل از راه دور (remote)

1. ابتدا آخرین نسخه ی افزونه را از این لینک دانلود کنید.

Download Remote NVDA

فایل به صورت فشرده می باشد . بعد از دانلود آن را از حالت فشرده خارج کنید.

بعد از دانلود فایل به پوشه ای که فایل را ذخیره کردید بروید و فایل remote-2.2.nvda-addon را بر روی نرم افزار nvda خود نصب کنید. در صورتی که انتهای فایل به جای فرمت.nvda-addon .zip بود .zip را از حالت زیپ خارج کنید .

روش نصب افزونه

. بر روی افزونه کلید اینتر را فشار دهید و سؤالاتی که پرسیده میشود را تایید کنید. صفحه خوان یک بار restart میشود و این افزونه در منوی tools (ابزارها) با نام remote (کنترل از راه دور) قابل مشاهده است.

توجه:این افزونه بر روی صفحه خوان nvda نسخه 2018.1 تا 2018.4 و 2019.1 تا 2019.2.1 قابل نصب است.

پس از نصب افزونه، در صورتی که منوی نرم افزار nvda شما انگلیسی است مسیر زیر را دنبال کنید.

کلید های ترکیبی insert و n را فشار دهید تا منوی نرم افزار برای شما باز شود. با جهت نمای پایین به منوی Tools بروید و آن را با جهت نمای راست یا کلید اینتر باز کنید. از گزینه های در منو، گزینه ی remote را پیدا کنید و با جهت نمای راست و یا کلید اینتر آن را باز کنید. هفت گزینه برای شما نمایش داده میشود. از گزینه ها، Options را پیدا کنید و اینتر کنید تا باز شود. تیک اول را با کلید فاصله علامت بزنید. Auto-connect to control server on startup .

پس از این که تیک گزینه ی اول را زدید، با کلید تب بر روی گزینه های دیگر حرکت کنید. کلید تب را بزنید تا به گزینه ی Use Remote Control Server برسید و آن را به host control server با استفاده از جهت نمای بالا تغییر دهید.

پس از تغییر، کلید تب را بزنید تا به این گزینه برسید. Allow this machine to be controlled. کلید فاصله را بر روی این گزینه فشار دهید که انتخاب شود. (البته به صورت پیشفرض هم انتخاب شده اما شما برای اطمینان مجدد کلید فاصله را بر روی این گزینه فشار دهید.)

پس از این، مجدد کلید تب را بزنید. در قسمت port به صورت پیشفرض عدد 6837 وارد شده که میتوانید آن را برای امنیت بیشتر تغییر دهید. (تغییر پورت اجباری نیست)

مجدد کلید تب را بزنید و در کادر Key، یک رمز دلخواه برای مدیریت سرورتان وارد کنید و کلید اینتر را بزنید. پس از تکمیل کلیه کار ها، با کلید های میانبر alt control n نرم افزار nvda را یک بار ریستارت کنید. پس از شنیدن صدای بوق، متوجه خواهید شد که کنترل از راه دور برای شما فعال است. برای استفاده ی همیشگی از این ویژگی میبایست آموزش چگونگی غیرفعال کردن ریموت دسکتاپ را بخوانید.

روش استفاده از ویژگی remote در صفحه ورود به ویندز، بدون این که به ریموت دسکتاپ متصل شویم.

کلید های ترکیبی insert و n را فشار دهید. به منوی Preferences بروید. Settings را با کلید اینتر انتخاب کنید و با کلید تب حرکت کنید تا به این گزینه برسید و فاصله بزنید. سؤالی پرسیده میشود که تایید کنید. Use currently saved settings on the logon and other secure screens (requires administrator privileges) بعد از مشاهده پیغام موفقیت آمیز بودن کپی تنظیمات در پیکر بندی سیستم، تب بزنید و ok را انتخاب کنید. خواهید دید که پس از ریستارت سرورتان بدون نیاز به این که به ریموت دسکتاپ متصل شوید میتوانید رمز سرورتان را وارد کنید و از آن استفاده کنید.

توجه: در ویندوز سرور 2008 و بالاتر، برای وارد کردن رمز ورود، ابتدا بر روی سیستم خود منوی ریموت را باز کنید و گزینه Send Ctrl+Alt+Del را انتخاب کنید تا کلید control alt delete برای سرور ارسال شود و کادر وارد کردن رمز برای شما نشان داده شود.


Je li Vam ovaj odgovor pomogao?

« Nazad