در این سری مقاله می خواهیم آموزش فعال سازی تایید دو مرحله ای در سی پنل را به شما همراهان معرفی کنیم که در ابتدا توضیح اجمالی در رابطه با تایید دو مرحله ای داده می شود و سپس مراحل به کارگیری آن گفته می شود.
در اکثر مواقع ما برای اکانت ها یا اطلاعات خود رمز عبور انتخاب می کنیم که این رمز عبور گاها قوی نبوده و توسط هکر ها به راحتی قابل حدس می باشند و یا اینکه این رمز عبور را در تمامی سایت ها استفاده می کنیم که باز هم می تواند به راحتی با بازیابی آن توسط سایت ها، حدس زده شود که این مشکل در موسسات بزرگ با تایید دو مرحله با پیامک برطرف گردیده اما نکته ای که وجود دارد این است که Wordpress، WHMCS، Direct Admin و Cpanel را نمی توان با قابلیت پیامکی، تایید دو مرحله ای را برای آن اعمال کرد لذا باید مطابق با ادامه مقاله مراحل را پیش ببرید
1. ابتدا نرم افزار زیر را دانلود کنید:
دانلود نسخه اندروید نرم افزار Google Authenticator از گوگل پلی
دانلود نسخه IOS نرم افزار Google Authenticator
2. بعد از نصب این برنامه توسط برنامه های متفاوت روی این برنامه رمز عبور قرار دهید تا دور از دسترسی دیگران به آن قرار بگیرید.
3. حال وارد سی پنل خود شوید.
4. حال از جعبه ابزار Security بخش Two-factor Authentication را برگزینید.
5. در صفحه باز شده دکمه ی Set Up Two-Factor Authentication را کلیک کنید.
6. بعد از کلیک بر روی دکمه با صفحه ای همانند زیر رو به رو می شوید.
7. در این لحظه شما باید نرم افزار از قبل نصب شده را باز کنید و برای شروع کار Begin را بزنید.
8. در مرحله بعدی چند پیام جهت راهنمایی به شما نمایش داده می شود که در نهایت روی Done کلیک کنید.
9. حال در صفحه جدید قسمت Add Account را مشاهده می کنید که دو راه جهت اضافه کردن اکانت در اختیار شما قرار می دهد روش اول با استفاده از بار کد و روش دوم با استفاده از کلید که در تصویر بالا مشاهده می کنید. (روش اول را ما به شما پیشنهاد می کنیم.)
10. بعد از اضافه کردن، برنامه کلید هایی را ایجاد می کند که در بازه های زمانی مشخص تغییر می کنند و بهتر است شما در هر بار ورود به سی پنل خود آن را وارد کنید.
11. حال مطابق تصویر زیر، بعد از وارد کردن کد ایجاد شده دکمه Configure Two-factor Authentication را بزنید تا تایید دو مرحله ای برای شما به طور کامل فعال شود.
12.بعد از فعال سازی از این به بعد با تصویر زیر مواجه می شوید که لازم است کد ایجاد شده توسط نرم افزار نصب شده را وارد کنید.
13. در صورتی که شما ادمین هستید می توانید این امکان را برای نمایندگان و کاربران خود نیز فعال کنید.