در ناحیه کاربری، اطلاعات و بخش های زیادی وجود دارند که کاربران را در اموری مانند: مدیریت مالی، فنی و عمومی سرویس ها و خدمات کمک می دهد.اما استفاده صحیح و به موقع از بخش های مختلف امری مهم است. از این رو این بخش جهت معرفی قسمت های مهم ناحیه کاربری است.
ابتدا از آدرس زیر وارد پنل کاربری خود شوید.
https://client.xzn.ir/clientarea.php
پس از وارد شدن صفحه زیر برای شما باز می شود.
پس از وارد شدن صفحه زیر برای شما باز می شود.
چند منو در بالای صفحه نمایش داده می شود که به شرح هر یک از این بخش ها می پردازیم.
ناحیه کاربری
با کلیک بر روی ناحیه کاربری همین صفحه آغازین برای شما باز می شود . این بخش به شما کمک می کند در صورتی که در بخش های مختلف پنل کاربری باشید و بخواهید به صفحه اصلی برگردید بر روی ناحیه کاربری کلیک کنید.
سرویس ها
در این بخش اگر بر روی گزینه سرویس های من کلیک کنید کلیه سرویس های سفارش داده شده توسط شما مشاهده می شود.
در صورتی که بخواهید سرویس جدید سفارش دهید بر روی گزینه سفارش سرویس جدید کلیک کنید.
با کلیک بر روی ناحیه کاربری همین صفحه آغازین برای شما باز می شود . این بخش به شما کمک می کند در صورتی که در بخش های مختلف پنل کاربری باشید و بخواهید به صفحه اصلی برگردید بر روی ناحیه کاربری کلیک کنید.
سرویس ها
در این بخش اگر بر روی گزینه سرویس های من کلیک کنید کلیه سرویس های سفارش داده شده توسط شما مشاهده می شود.
در صورتی که بخواهید سرویس جدید سفارش دهید بر روی گزینه سفارش سرویس جدید کلیک کنید.
دامنه ها
با انتخاب این بخش می توانید به موارد زیر دسترسی داشته باشید:
1. دامنه های من: با انتخاب این گزینه کلیه دامنه های سفارش داده شده شما قابل مشاهده است. اگر این بخش خالی باشد شما هنوز دامنه ای سفارش نداده اید.
2. تمدید دامنه ها: در صورتی که بخواهید دامنه ای را پیش از موعد تمدید کنید بر روی این گزینه کلیک کنید.
3. ثبت دامنه جدید: اگر قصد دارید یک دامنه جدید سفارش دهید از این بخش می توانید دامنه خود را سفارش دهید.
4. انتقال دامنه به ما: زمانی که شما دامنه ای را از سایت دیگری خریداری کرده اید و قصد انتقال یا تمدید آن را در پنل کاربری خود دارید می بایست از این بخش اقدام نمایید.
5. جستجوی دامنه: زمانی که قصد سفارش یک دامنه را داشته باشید ابتدا می توانید در این بخش جستجو کنید که این دامنه برای چه پسوندهایی آزاد است . سپس دامنه مورد نظر را سفارش دهید.
مالی
با انتخاب بخش مالی به بخش های زیر دسترسی خواهید داشت:
1. صورت حساب ها: در این بخش کلیه صورت حساب های سرویس ها اعم از پرداخت شده و پرداخت نشده قابل مشاهده است.
2. مظنه ها: این بخش پیش فاکتور سرویس ها نمایش داده می شود.
3. پرداخت انبوه: زمانی که قصد پرداخت چند فاکتور را با هم داشته باشید از این بخش می توانید پرداخت را انجام دهید.
4. واریز: در صورتی که قصد دارید مبلغی به عنوان اعتبار، در ناحیه کاربری خود داشته باشید تا با استفاده از این مبلغ بتوانید صورت حساب های خود را پرداخت نمایید از این بخش می توانید افزایش موجودی حساب دهید.
پشتیبانی
3. ثبت دامنه جدید: اگر قصد دارید یک دامنه جدید سفارش دهید از این بخش می توانید دامنه خود را سفارش دهید.
4. انتقال دامنه به ما: زمانی که شما دامنه ای را از سایت دیگری خریداری کرده اید و قصد انتقال یا تمدید آن را در پنل کاربری خود دارید می بایست از این بخش اقدام نمایید.
5. جستجوی دامنه: زمانی که قصد سفارش یک دامنه را داشته باشید ابتدا می توانید در این بخش جستجو کنید که این دامنه برای چه پسوندهایی آزاد است . سپس دامنه مورد نظر را سفارش دهید.
مالی
با انتخاب بخش مالی به بخش های زیر دسترسی خواهید داشت:
1. صورت حساب ها: در این بخش کلیه صورت حساب های سرویس ها اعم از پرداخت شده و پرداخت نشده قابل مشاهده است.
2. مظنه ها: این بخش پیش فاکتور سرویس ها نمایش داده می شود.
3. پرداخت انبوه: زمانی که قصد پرداخت چند فاکتور را با هم داشته باشید از این بخش می توانید پرداخت را انجام دهید.
4. واریز: در صورتی که قصد دارید مبلغی به عنوان اعتبار، در ناحیه کاربری خود داشته باشید تا با استفاده از این مبلغ بتوانید صورت حساب های خود را پرداخت نمایید از این بخش می توانید افزایش موجودی حساب دهید.
پشتیبانی
بخش پشتیبانی شامل موارد زیر است:
1. تیکت ها: در صورتی که از بخش ارسال تیکت پشتیبانی اقدام به ارسال تیکت کرده باشید از این بخش می توانید تیکت خود را مشاهده و پیگیری کنید.
2. اخبار: اطلاعیه های مهم در این بخش منتشر می شود.
3. مرکز آموزش: آموزش کلیه بخش های مختلف در این قسمت منتشر شده است که می توانید مطالعه نمایید.
4. دانلود فایل: در صورتی که برای سرویسی نیاز به فایلی بود در این بخش قرار داده می شود.
5. وضعیت شبکه: بخش مانیتورینگ شبکه است.
ارسال تیکت پشتیبانی
با انتخاب این گزینه صفحه ای به صورت زیر باز می شود.
برای ارسال درخواست پشتیبانی می توانید به بخش مربوطه مراجعه کرده و درخواست خود را از این بخش ارسال نمایید.
بازاریابی
بخش بازاریابی این امکان را می دهد که با معرفی xzn.ir به دوستان و آشنایان خود سهمی را به عنوان اعتبار از فروش سرویس ها به اکانت خود اختصاص دهید.
تنظیمات
در گوشه سمت چپ پنل کاربری نام شما نوشته است که با انتخاب این بخش می توانید به بخش دیگری از پنل کاربری دسترسی داشته باشید.
تصور زیر نمایش بخش های مختلف این ناحیه است.
1. ویرایش مشخصات حساب: در این بخش می توانید اطلاعات حساب کاربری خود را ویرایش کنید.
2. تماسها/حسابهای فرعی: این بخش به شما کمک می کند که یک حساب فرعی برای ناحیه کاربری خود ایجاد کنید. این حساب فرعی، فردی است که علاوه بر شما به ناحیه کاربری، اطلاعات و سرویس های درون آن دسترسی داشته و از سوی شما که مالک اصلی ناحیه کاربری هستید، قابل مدیریت می باشند.
3. تغییر کلمه ی عبور: برای تغییر کلمه عبور ناحیه کاربری است.
4. تنظیمات امنیتی: با فعال بودن این بخش اطلاعات مربوط به تایید هویت شامل نام کاربری و کلمه عبور در قسمتی امن نگهداری می شود و پس از آن برای ورود به بخش ها و حساب های مختلف خود تنها یکبار لاگین می کنید.
5. تاریخچه ایمیل: این بخش شامل یک نسخه از کلیه اطلاعیه هایی که برای ایمیل حساب کاربری ارسال می شود، است.
6. خروج: خروج از حساب کاربری با این گزینه انجام می شود.
تغییر زبان پنل کاربری
با انتخاب این گزینه، می توانید زبان پنل کاربری خود را تغییر دهید.
پیام ها
پیام های مهم ناحیه کاربری در این بخش ارسال می شود. بخشی مهم است که حاوی پیام هایی در خصوص صورتحساب ها، زمان تمدید دامنه ها، اعتبار ناحیه کاربری و ... می باشد. در صورت وجود پیام، این بخش شماره دار شده و شمارنده آن بر اساس تعداد پیام های افزایش می یابد.
در صورتی که این بخش پیام ها، از عدد برخوردار است، بر روی آن کلیک کنید تا پیام ها نمایش داده شوند.
خروج
به دو روش زیر می توانید از پنل کاربری خود خارج شوید.
3. مرکز آموزش: آموزش کلیه بخش های مختلف در این قسمت منتشر شده است که می توانید مطالعه نمایید.
4. دانلود فایل: در صورتی که برای سرویسی نیاز به فایلی بود در این بخش قرار داده می شود.
5. وضعیت شبکه: بخش مانیتورینگ شبکه است.
ارسال تیکت پشتیبانی
با انتخاب این گزینه صفحه ای به صورت زیر باز می شود.
برای ارسال درخواست پشتیبانی می توانید به بخش مربوطه مراجعه کرده و درخواست خود را از این بخش ارسال نمایید.
بازاریابی
بخش بازاریابی این امکان را می دهد که با معرفی xzn.ir به دوستان و آشنایان خود سهمی را به عنوان اعتبار از فروش سرویس ها به اکانت خود اختصاص دهید.
تنظیمات
در گوشه سمت چپ پنل کاربری نام شما نوشته است که با انتخاب این بخش می توانید به بخش دیگری از پنل کاربری دسترسی داشته باشید.
تصور زیر نمایش بخش های مختلف این ناحیه است.
1. ویرایش مشخصات حساب: در این بخش می توانید اطلاعات حساب کاربری خود را ویرایش کنید.
2. تماسها/حسابهای فرعی: این بخش به شما کمک می کند که یک حساب فرعی برای ناحیه کاربری خود ایجاد کنید. این حساب فرعی، فردی است که علاوه بر شما به ناحیه کاربری، اطلاعات و سرویس های درون آن دسترسی داشته و از سوی شما که مالک اصلی ناحیه کاربری هستید، قابل مدیریت می باشند.
3. تغییر کلمه ی عبور: برای تغییر کلمه عبور ناحیه کاربری است.
4. تنظیمات امنیتی: با فعال بودن این بخش اطلاعات مربوط به تایید هویت شامل نام کاربری و کلمه عبور در قسمتی امن نگهداری می شود و پس از آن برای ورود به بخش ها و حساب های مختلف خود تنها یکبار لاگین می کنید.
5. تاریخچه ایمیل: این بخش شامل یک نسخه از کلیه اطلاعیه هایی که برای ایمیل حساب کاربری ارسال می شود، است.
6. خروج: خروج از حساب کاربری با این گزینه انجام می شود.
تغییر زبان پنل کاربری
با انتخاب این گزینه، می توانید زبان پنل کاربری خود را تغییر دهید.
پیام ها
پیام های مهم ناحیه کاربری در این بخش ارسال می شود. بخشی مهم است که حاوی پیام هایی در خصوص صورتحساب ها، زمان تمدید دامنه ها، اعتبار ناحیه کاربری و ... می باشد. در صورت وجود پیام، این بخش شماره دار شده و شمارنده آن بر اساس تعداد پیام های افزایش می یابد.
در صورتی که این بخش پیام ها، از عدد برخوردار است، بر روی آن کلیک کنید تا پیام ها نمایش داده شوند.
خروج
به دو روش زیر می توانید از پنل کاربری خود خارج شوید.